(Vzdálená) Správa koncových zařízení

V jedné z minulých kapitol jsem se věnoval implementaci “domény” pomocí AD DS – jedná se o všestranný nástroj pro správu uživatelů i koncových zařízení, nicméně pro správu koncových zařízení je toho potřeba trochu víc než co je nabízeno pomocí AD DS – jedná se především o správu aktualizací OS a softwaru 3. stran, “threat management” kdy se snažíme analyzovat bezpečností hrozby a zabránit jejich zneužití a mnoho jiných nástrojů, které nejsou nabízeny v rámci AD DS.

V tomto případě spoléhám na nástroj ManageEgnine Endpoint Central, který běží lokálně stejně jako AD DS

Praktické znalosti:

  • Nasazení koncového agenta pomocí Group Policy (Jedná se o tzv. Silent/Unattended deployment, kdy není vyžadována přítomnost administrátora ani vstup od uživatele pro instalaci agenta Manageenginu)
  • Funkce Manageenginu:
    • Vzdálená správa aktualizací OS a aplikací
    • “HelpDesk” pro koncové uživatele se vzdálenou interakcí administrátora
    • Instalace operačního systému na koncová zařízení pomocí Zero-Touch deployment
    • Blokování uživatelsky neakceptovatelných aplikací
    • Blokování nedůvěryhodných/neschválených USB datových nosičů
    • Management bitlockeru se vzdáleným zálohováním šifrovacích klíčů
    • Integrace DLP (Data Loss Prevention)